Selamat Tahun Baru 2010

Selamat datang kepada semua Pegawai Teknologi Maklumat (EIO)!!!

14 April 2010

~EIO:Executive Information Officer~>>

Nilah die EIO iaitu Executive Information Officer..kami sume dilantik untuk mengurusakan serta mengawalselia penggunaan e-Book oleh murid di sekolah..mula beroperasi pd tahun lepas 2009..

e-Book adalah sebuah buku elektronik yg akan digunakan di seluruh negeri Terengganu sempena memartabatkan pendidikan negara ke arah wawasan 2020..sekarang ini,penggunaan e-Book sudah meluas di seluruh negeri Terengganu bermula di Kemaman sehingga di Besut..


e-Book diberi secara percuma kepada semua murid tahun 6 (2009) dan akan diberi kepada murid tahun 5 (2010) untuk mempertingkatkan ilmu teknologi masa kini dengan belajar tanpa membawa buku..
ini adalah inisiatif kerajaan negeri Terengganu untuk menggalakkan penggunaan komputer terutama pelajar luar bandar n bandar supaya lebih celik IT bermula dari peringkat sekolah rendah..

murid2 akan didedahkan dengan pembelajaran menerusi e-Book dan peperiksaan bulanan online yg tidak pernah diperkenalkan oleh negeri2 lain..syabas kepada kerajaan Terengganu yg berusaha memartabatkan teknologi dalam pendidikan negeri ini!!!!!!Terengganu Boleh dan Terus Maju!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Have a nice day!!! Selamat Tahun Baru 2010..